JUST NU ÄR VI INNE I VÅR HÖGSÄSONG OCH HAR HÖGRE TRYCK ÄN FÖRVÄNTAT.
DÄRFÖR KAN DET TA LITE LÄNGRE TID ÄN VANLIGT ATT FÅ SVAR.
TACK FÖR DIN FÖRSTÅELSE.

Frågor och svar

I vår FAQ har vi samlat de vanligaste frågorna och de rätta svaren. Skicka gärna frågor du inte hittar där till oss, via formuläret nedan.

F A Q

Efter en olycka

Här hittar du information om vad du behöver göra om din Hövding löst ut vid en olycka, så att du kan få en ny Hövding så fort som möjligt.

Anmäl en olycka

Göra Reklamation

Här hittar du information om vad du ska göra om Hövding inte fungerar som den ska, eller om den löst ut utan att du varit med om en olycka.

Reklamera

Hövdings Trygghetspaket

Med Hövdings trygghetspaket får du en ny Hövding om olyckan skulle vara framme.

Garantin gäller om din Hövding löst ut utan att du varit med om en olycka, så länge du har använt produkten på rätt sätt.

Trygghetsförsäkringen gäller om din Hövding löst ut efter en olycka.

Du som bor i Sverige kan förmånligt köpa till Solid trygghetsförsäkring som gäller i 12 månader från köp med möjlighet till förlängning.

Försäkringen ersätter dig för den självrisk som ditt försäkringsbolag gör avdrag för då de ersätter dig med en ny hjälm.

 

Observera! För att vara giltig måste Solid trygghetsförsäkring tecknas i samband med köpet av din Hövding. Efter första året får du ett erbjudande om att förlänga försäkringen. Om du inte tackar ja till detta erbjudande, upphör försäkringen automatiskt efter periodens slut.

Kontakt

Adress:

Bergsgatan 33
214 22 Malmö
Sverige

Vill du bli återförsäljare av Hövding?

sales@hovding.com

 

för press:

press@hovding.com

Telefon:

+46 (0)40 23 68 68
mån-fre kl 11-15

Vill du bli distributör av Hövding?

distributor@hovding.com

övriga frågor:

info@hovding.com