Vid olycka eller reklamation

För att kunna hjälpa dig vidare behöver vi veta vad som har hänt och ber dig därför utfylla formuläret nedan så utförligt som möjligt. När vi tagit emot din information, kommer vi att kontakta dig så snart vi kan.

 

BRA ATT VETA:

  • Hövding gör en självkontroll varje gång den aktiveras och signalerar om något är fel. Om felet är något som kan inverka på Hövdings primära funktion, kommer det inte att vara möjligt att sätta på (aktivera) den. Detta är sällsynt och om det skulle hända vi vill eventuellt ha in din Hövding till oss för att kontrollera den.
  • Vi har byggt in en säkerhetsmarginal för att Hövding alltid hellre ska fälla än fria – vi vill hellre att Hövding registrerar en olycka för mycket än en för lite. Om din Hövding löst ut utan att du varit med om en olycka kommer vi – som en del av Hövdings Trygghetspaket – att ersätta den med en ny, så länge du använt produkten på rätt sätt och så länge det finns garantitid kvar enligt ditt inköpsbevis. Eventuellt vill vi ha in din Hövding till för att se om svarta lådan innehåller information som kan vara till nytta för oss i vår produktutveckling.

 

HAR DU HAFT EN OLYCKA DÄR DU RAMLAT MED DIN HÖVDING ÄR DET NEDAN SOM GÄLLER:

  • Fyll i formuläret, vi skickar vi en retursedel som du använder om vi har behov för att undersöka din Hövding
  • Ta kontakt med ditt försäkringsbolag och betala din självrisk – de ersätter kostnaden för din Hövding
  • Om du har tecknat Hövdings Trygghetspaket kontaktar du Solid för att få tillbaka din självrisk
  • Köp en ny Hövding i vår webbshop eller via en av våra återförsäljare – och fortsätt ha det bästa cykelskyddet på marknaden

 

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER:

Om du i formuläret frivilligt anger uppgifter om din hälsa (till hälsa tillhör även en skada som ett skrapat knä), så samtycker du till att vi behandlar dina hälsouppgifter i produktions-och utvecklingssyfte. Vi får bara behandla uppgifter om din hälsa med ditt samtycke.  Läs mer om hur du återkallar ditt samtycke här.

Observera att vi inte ställer som krav att du i reklamations-eller garantiärenden ska ange uppgifter om eventuell skada, men om du gör så kan det göra stor nytta för oss och utvecklingen av framtida Hövdingar!

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter här.

(Finns på en dold flik bakom storleksmarkeringen på din hövding)